نوشته شده توسط : بیتا جمیلی

عارضه‌های نشیمنگاهی اگرچه در گروه بیماری های خطرناک قرار نمی‌گیرند، اما می توانند کیفیت زندگی افراد را به شدت کاهش داده و به مرور زمان جدی شوند. بیماری‌های مقعد و نشیمنگاه در قسمت انتهایی دستگاه گوارش یا همان رکتوم و مقعد بروز پیدا می کنند و معمولا با علائم دردناکی همراهند.

ممکن است مشکلات گوارشی در ایجاد این بیماری ها تاثیرگذار باشند اما دلایل دیگری هم در ایجاد این بیماری ها موثرند. بواسیر یا هموروئید، فیستول، شقاق و کیست مویی از اصلی ترین عارضه های نشیمنگاهی هستند که با یکدیگر متفاوت اند اما در مواقعی علائم آنها باهم مشترک است.

بیماری بواسیر یا هموروئید که حدودا 50 درصد مردم در طول زندگی خود به آن مبتلا می شوند، به عنوان رایج ترین عارضه مقعدی شناخته می شود و احتمال بروز آن در هر سنی وجود دارد. این بیماری در واقع آسیب دیدگی و التهاب رگ ها در ناحیه تحتانی رکتوم و مقعد است و زمانی که این عروق از حالت طبیعی خود خارج می شوند، بواسیر بروز پیدا کرده است. افرادی که تغذیه مناسب و سبک زندگی درستی دارند کمتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

درمان سریع و قطعی هموروئید

بنابراین قطعی ترین روش های درمان بواسیر در زمانی که علائم بیماری پیشرفت کرده، استفاده از روش های جراحی و لیزر است که در ادامه به آنها می پردازیم:

اسکلروتراپی هموروئید: تزریق یک نوع ماده شیمیایی داخل هموروئید است که به کوچک شدن و از بین رفتن زائده هموروئیدی کمک می کند. این روش به راحتی و بدون درد انجام می شود اما به عنوان روش قطعی استفاده نمی شود.

رابربند: در این روش با استفاده از یک کش لاستیکی که دور بواسیر انداخته می شود، جریان خون به این زائده را متوقف می کنند و کمک می کنند که این زائده از بین برود. شاید چند روزی زمان ببرد تا این زائده کوچک شود و از بین برود. رابربند یکی از روش های قدیمی است که برای درمان هموروئید داخلی از آن استفاده می شود.

بوتاکس: از تزریق سم بوتاکس در داخل عضله اسفنکتر برای کاهش درد هموروئید استفاده می شود. این سم باعث فلج موقت عضله اسفنکتر شده و همراه با جراحی مورد استفاده قرار می گیرد.

جراحی بواسیر با لیزر: یکی از بهترین روش های سرپایی برای درمان سریع بواسیر، استفاده از لیزر است که که روشی قطعی و بدون بازگشت برای درمان این بیماری است. لیزر یک روش نوین است و در حال حاضر توانسته محبوبیت زیادی در مقایسه با روش های جراحی قدیمی پیدا کند. 

ادامه این مقاله را در سایت آسمونی بخوانید



:: برچسب‌ها: درمان بواسیر با لیزر , درمان هموروئید با لیزر , لیزر بواسیر , لیزر هموروئید ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | نظرات ()