نوشته شده توسط : بیتا جمیلی

وده های متورم که بر روی دریچه مقعدی تشکیل می شوند، تحت عنوان بیماری هموروئید بواسیر خارجی شناخته میشود و جای نگرانی ندارد، زیرا که قابل درمان است.

 

بیماری هموروئید یا بواسیر خارجی به واریسی شدن یا گشاد شدن عروق مقعدی در بیرون از مقعد و بر روی دریچه آن گفته می شود. همچنین ممکن است این بیماری بر روی سیاهرگ های داخل کانال مقعد اثر بگذارد و از نوعی داخلی باشد.

 

از علائم بواسیر خارجی می توانیم به درد شدید، خونریزی از مقعد (یا خون در مدفوع)، لمس توده ای برآمده بر روی دریچه مقعد، خارش و سوزش اشاره کنیم. بواسیر خارجی یک مشکل بسیار شایع است. تخمین زده می شود، که 75 درصد از مردم دنیا در برخی از مقاطع زندگی خود آن را تجربه کنند. برخی از روشها خانگی که می توانند به درمان بیماری کمک کنند، به این شرح است:

 فندق جادوگر

فندق جادوگر می تواند خارش و درد، که دو علامت اصلی بواسیر است، را کاهش دهد. این گیاه یک ضد التهاب طبیعی است، بنابراین می تواند تورم را نیز کاهش دهد. برای استفاده از فندق جادوگر می توان عصاره آن را خریداری کرد و مستقیماً روی ناحیه متورم اعمال نمود. 

  آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا قدمت زیادی در درمان این بیماری داشته و از داروهای گیاهی پرکاربرد به شمار می رود. این گیاه دارای خواص ضد التهابی است، که ممکن است به کاهش سوزش کمک کند. اگرچه شواهد بالینی کافی در مورد اثرات ژل آلوئه ورا وجود ندارد ، اما مرکز ملی سلامت، مصرف موضعی آن را بی خطر اعلام کرده است.

 

برای درمان باید از ژل آلوئه ورا خالص استفاده کنید. ژل آلوئه ورا خالص را می توان مستقیماً از داخل برگ گیاه آلوئه خارج کرد.

 

برخی از بیماران، به ویژه افرادی که به سیر یا پیاز آلرژی دارند، نسبت به آلوئه ورا، نیز حساس هستند. به همین جهت پیشنهاد می شود قبل از استعمال، مقداری کمی از آن را بر روی ساعد تست و واکنش های آلرژیک را بررسی کنید. اگر هیچ واکنشی رخ نداد، می توانید از آن استفاده کنید.

 

 حمام گرم با نمک اپسوم

 

حمام گرم می تواند به تسکین سوزش حاصل از این بیماری کمک کند. می توانید از حمام sitz آماده که بر روی دریچه توالت نصب شده، یک وان پلاستیکی کوچک یا وان حمام کمک بگیرید و پس استرلیزه کردن آن را با آب گرم پر کنید. استفاده از حمام گرم بهتر است به مدت 20 دقیقه و پس از هر حرکت روده باشد. افزودن نمک Epsom به آب حمام سرعت بهبود را افزایش می دهد.

 

پمادهای بدون نسخه

پمادها و کرم های بدون نسخه که در همه فروشگاه ها یافت می شوند، و می توانند به تسکین فوری علائم بیماری کمک کنند. برخی از این پماد ها می توانند تورم را کاهش داده و به هموروئید کمک کنند تا سریعتر بهبود یابد. از این دارو ها می توانیم به پماد آنتی هموروئید، هیدروکورتیزون، ام جی، لیدوکائین، نیتروگلیسیرین اشاره کنیم. اگر از کرم هیدروکورتیزون استفاده می کنید، بیش از یک هفته مصرف آن را ادامه ندهید.

 

کمپرس سرد

استعمال بسته های یخ یا کمپرس های سرد بر روی مقعد به مدت 15 دقیقه می تواند تورم و درد را برطرف کند. این روش برای کاهش تورم هموروئید های بزرگ و دردناک مؤثر است. می توانید یخ را درون یک پارچه یا حوله بپیچید. هرگز یخ را مستقیماً بر روی پوست قرار ندهید.

 

 نرم کننده های مدفوع

به گفته موسسه ملی دیابت و گوارش و بیماری های کلیوی ، نرم کننده های مدفوع یا مکمل های فیبر مانند psyllium می توانند به کاهش یبوست، نرم کردن مدفوع و دفع بدون درد روده کمک کنند. بسیاری از این نرم کننده های مدفوع به فرم هایی مانند پودر، کپسول و مایعاتی در دسترس هستند.

 

 لباس گشاد و پنبه ای

جایگزینی لباس های تنگ پلی استری با پنبه (به خصوص لباس زیر پنبه) می تواند به تمیز و خشک شدن ناحیه مقعد کمک کند. این روش به طور بالقوه می تواند علائم را کاهش دهد. همچنین برای کاهش تحریک استفاده از مواد شوینده معطر یا نرم کننده های پارچه را محدود کنید.

 

مراقبت های بعد از درمان

  • مصرف 25 گرم یا 30 گرم فیبر در روز، مصرف انواع میوه ها، سبزیجات

  • نوشیدن 8 لیوان آب در طول روز

  • رعایت بهداشت مقعد

  • مراقبت از زخم و استفاده از بالش های نرم دوناتی شکل برای نشستن

  •  ورزش منظم حداقل 30 دقیقه در روز

  • پرهیز از نشستن برای مدت طولانی

  • پرهیز از تاخیر در اجابت مزاج

  • اجتناب از دستمال توالتهای معطر

  • ترک سیگار و نوشیدن الکل

  • مصرف ملین در صورت یبوست مداوم

  • اجتناب از ایستادن و نشستن به مدت طولانی

  • کاهش وزن

  • اجتناب از جا به جایی اشیاء سنگین

faradeed.ir



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بیتا جمیلی

به نقل از خبرگزاری برنا

هنگامی که رگ های ناحیه مقعد و بخش تحتانی راست روده متورم شوند، شما به این بیماری مبتلا شده اید. اگر این زائده در داخل مقعد ایجاد شود، بواسیر داخلی و اگر در بیرون و اطراف مقعد نمایان شود، هموروئید خارجی نام دارد. البته جای نگرانی نیست و در صورت تشخیص به موقع، خطری وجود نخواهد داشت.

عوامل بسیاری می توانند در بروز بیماری تاثیرگذار باشند، اما علت اصلی را می توان ایجاد فشار بر رگ های خونی بخش انتهایی روده دانست. در ادامه به بررسی جامع علائم، دلایل و روش های درمان این بیماری می پردازیم:

علت ابتلا به هموروئید

زمانیکه فشار زیادی به رگ های خونی دیواره رکتوم وارد می شود، این عروق متورم و کشیده می شوند و همین امر زمینه ساز ایجاد هموروئید می باشد. عواملی که باعث ایجاد فشار در این ناحیه می شوند:

  • نشستن به مدت طولانی
  • مقاربت مقعدی
  • یبوست و اسهال مزمن
  • بارداری و زایمان
  • بلند کردن اجسام سنگین
  • بالا رفتن سن و ضعیف شدن بافت مقعد

نشانه‌های بواسیر

ممکن است علائم هموروئید در همه افراد یکسان نباشد و هر فردی تجربه ای متفاوت از این بیماری داشته باشد. زیرا بسته به نوع و شدت بیماری، نشانه های آن متفاوت است. بخشی از مهمترین علائم این بیماری به این شرح است:

  • احساس خارش و سوزش
  • خونریزی از مقعد هنگام دفع مدفوع
  • زائده های گوشتی و برآمدگی در ناحیه اطراف مقعد
  • خروج ترشحات
  • احساس درد

همانطور که گفته شد با توجه به محل عروق آسیب دیده ناحیه مقعد، بواسیر به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم میشود و می تواند علائم مختلفی ایجاد کند :

بواسیر داخلی: اغلب بدون درد بوده و نشانه شایع آن خونریزی از مقعد و مشاهده خون در مدفوع است. در واقع در این نوع بواسیر، عروق داخلی انتهای راست روده درگیر هستند و بیمار درد کمی را احساس می کند. اما گاهی عبور مدفوع باعث تحریک و بیرون آمدن رگهای هموروئیدی و ایجاد ناراحتی خواهد شد.

نوع داخلی چهار درجه دارد:

درجه یک: تورم رگهای دیواره انتهایی راست روده، بدون اینکه از مقعد خارج شوند. این بالشتک ها بسته به میزان فشار و تجمع خون در آنها می توانند دچار خونریزی شوند.

درجه دو:زمانی که بیماری پیشرفت میکند، رگهای بواسیری هنگام دفع مدفوع و ایجاد فشار بیرون می زنند و پس از آن بصورت خود به خود به داخل باز می گردند.

درجه سه: در این مرحله از پیشرفت بیماری، برآمدگی های ایجاد شده قادر به بازگشت خود به خود نیستند و با کمک انگشت می توان آنها را به داخل کانال بازگرداند.

درجه چهار:در این درجه از بیماری، رگهای متورم کاملا از مقعد خارج شده و برآمدگی ایجاد می کند. این عروق به هیچ عنوان به داخل برنمی گردد.

بواسیر خارجی: شریان های خارج از مقعد را درگیر می کند و باعث ایجاد درد، خارش و سوزش زیادی برای بیمار می شود. بواسیر خارجی یک برآمدگی دردناک در پوست اطراف مقعد است و در مقایسه با هموروئید داخلی علائم آزاردهنده تری دارد.

روش های درمان بواسیر یا هموروئید

چندین روش برای درمان بواسیر یا هموروئید وجود دارد اما پزشک با توجه به میزان پیشرفت بیماری یکی از روش های درمان را پیشنهاد می دهد. اگر بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود، می توان با روشهای خانگی و دارویی آن را درمان نمود. در غیر اینصورت باید یکی از روش های اسکلروتراپی، هموروئیدکتومی، استاپلر، رابربند و یا لیزر برای درمان بیماری شما انجام شود.

با توجه به اینکه درمان بیماری بواسیر یا هموروئید خارجی و داخلی با لیزر بصورت سرپایی و بدون بیهوشی انجام می شود، یکی از روشهای پر طرفدار برای درمان هموروئید است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر

لیزر امروزه به دلیل مزایای بسیار، جایگزین جراحی شده. جراحی بواسیر با بیهوشی کامل و بستری شدن در بیمارستان،  تنها راه درمان قطعی در گذشته بود. علاوه بر این، فرد تا مدتها از درد و عوارض جراحی رنج می برد. اما با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش دستگاه های لیزر، روشهای جراحی به مرور کنار گذاشته شد.

روش درمان با لیزر که یکی از روشهای درمانی نوین بشمار می آید، برای بواسیر و سایر بیماریهای نشیمنگاهی استفاده می شود و اولویت اول بیماران است، زیرا روند درمان را برای بیمار و پزشک رضایت بخش نموده است. در روش لیزر هموروئید به دلیل انعقاد خون پس از ایجاد برش، محل جراحی به طور کامل برای جراح شفاف می شود. به همین دلیل احتمال اینکه ریشه ها ناقص سوزانده شوند به حداقل می رسد و امکان بازگشت بیماری نزدیک به صفر است.

درمان هموروئید با لیزر به دو روش انجام می شود که بنا به تشخیص پزشک و نوع و درجه بواسیر یکی از این روشها انتخاب می شود :

اشعه درمانی: این روش اغلب برای هموروئید درجه یک و دو استفاده می شود که بدون درد و خونریزی شما را از شر این بیماری خلاص می کند.

لیزر CO2: برای درمان بواسیر درجه سه و چهار از لیزر استفاده می شود. در این درجات بیماری چون رگها از مقعد بیرون آمده اند، تنها با استفاده از لیزر نواحی اطراف هموروئید آسیب نمی بینند.

هزینه درمان هموروئید با لیزر

هزینه های درمان با لیزر ثابت نیستند اما معمولا از هزینه عمل های سنتی بیشتر نمی باشند. در اکثر بیماران تا وقتی که معاینه انجام نشود، پزشک قادر نخواهد بود بیماری آن ها را تشخیص دهد. به همین دلیل در تماس تلفنی نمی توان مبلغ واحدی را برای درمان بواسیر با لیزر عنوان کرد. حتی اگر بیمار علائم مشخصی از بواسیر داشته باشد، باید حتما معاینه شود تا نوع و میزان پیشرفت بیماری بطور دقیق تشخیص داده شود.

 

 


:: برچسب‌ها: درمان بواسیر با لیزر , لیزر بواسیر , لیزر هموروئید , درمان هموروئید با لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بیتا جمیلی

در این مقاله تصمیم گرفته ایم، روشی تحت عنوان عمل لیزر بواسیر را به شما معرفی کنیم که روشی کم تهاجمی است و هیچ یک از مشکلات جراحی این بیماری را به همراه ندارد.

بواسیر یا هموروئید یک مشکل بسیار شایع و آزار دهنده است که 50% افراد جامعه به آن مبتلا می شوند. بواسیرها رگ هایی در ناحیه مقعد هستند که تحت فشار قرار گرفته و متورم یا ملتهب شده اند. آنها به راحتی و به دلیل قرار گرفتن در موضعی حساس مستعد خونریزی، خارش و عفونت هستند. درمان لیزری یک روش پزشکی غیر جراحی با حداقل تهاجم است که برای درمان بواسیر استفاده می شود.

روش درمان بواسیر با لیزر خیلی دقیق است، بگونه ای که احتمال خطا و آسیب نواحی اطراف را به حداقل کاهش می دهد. البته در نظر داشته باشید این مورد با مهارت پزشک نیز در ارتباط است. این درمان همزمان با برش بافت ناحیه آسیب دیده موضع اطراف آن را ترمیم می نماید، در نتیجه با بسته شدن ورودی عروق و اعصاب آسیب دیده احتمال آسیب به حداقل کاهش پیدا می کند.

 

هموروئید یا بواسیر چیست؟ روش های درمان، هزینه

مزایای لیزر هموروئید

یکی از دلایلی که باعث شده بیماران توجه ویژه ای نسبت به لیزر داشته باشند و این روش را به دیگر روشهای درمانی نظیر جراحی ترجیح بدهند مزایای مختلف این درمان در مقایسه با دیگر روشها است. برخی از مهمترین مزیت های این درمان به این شرح است:

بدون احساس درد و یا خونریزی های سنگین

بدون نیاز به پانسمان یا تامپون

لیزر یک درمان سرپایی محسوب شده و کمتر از یک ساعت به طول می انجامد

کاهش خطر عفونت به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی لیزر

درمان قطعی بدون احتمال بازگشت بیماری

بدون نیاز به دریافت بیهوشی

کاهش دوره نقاهت پس از درمان حداقل به یک سوم جراحی

رفع آسیب های پس از جراحی نظیر به جای ماندن اسکار زخم

روشی ایمن

دقت بالا و جلوگیری از وارد آمدن آسیب به مقعد

مناسب برای انواع های بواسیر های داخلی و خارجی

هزینه

هزینه لیزر بواسیر یا هموروئید بسته به فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. این هزینه معمولاً مابین 2 تا 3 میلیون متغیر است. از فاکتور هایی که در تعیین هزینه تاثیرگذار هستند، می توانیم به نوع بواسیر (داخلی یا خارجی)، میزان دستمزد جراح، نوع لیزر، شهر یا منطقه ای که در آن درمان انجام می شود، اشاره کنیم.

هزینه درمان لیزری هموروئید توسط بیمه پرداخت نمیشود، علت این امر سرپایی بودن درمان است. با این حال باز هم شما ضرر مالی نمی کنید، زیرا اولاً هزینه لیزر در مقایسه با هزینه جراحی بسیار کمتر است، زیرا جراحی به غیر از هزینه عمل، هزینه های جانبی دیگر نظیر بستری در بیمارستان را نیز دارا می باشد. دوماً لیزر درمانی قطعی بوده و با پرداخت تنها یک بار هزینه برای همیشه از شر این عارضه خلاص خواهید شد در واقع از این طریق اطمینان دارید که با یک بار پرداخت هزینه از این بیماری خلاص می شوید.

عوارض

آمار ها نشان داده بیماران پس از این درمان در 98% از مواقع به بهبودی کامل رسیده اند و عوارض جدی برای آنان ایجاد نشده است. احتمال عود مجدد بیماری پس از این درمان، بسیار کمتر از سایر روشهای درمانی است. این درمان به علت دقت بالا عوارضی مانند بی اختیاری یا خونریزی را به همراه ندارد. همچنین با انجام لیزر از عوارض جدی جراحی مانند عفونت در امان خواهید ماند.

این درمان تنها در 1% از موارد همراه با خونریزی است و مقدار خونریزی نیز کم است. در صورت تجربه خونریزی یا درد های شدید و یا علائم مربوط به عفونت به خصوص علائمی که تا قبل از جراحی وجود نداشت، با پزشک مشورت نمایید.

مراقبت های بعد از لیزر هموروئید

مراقبت های پس از درمان در مورد بیماران مبتلا به این عارضه اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا در نتیجه گیری از درمان موثر است. همچنین رعایت این نکات در پیشگیری از بیماری نیز موثر است:

مصرف فیبر : فیبر ماده ای غذایی مفید و ضروری برای بدن است که هر فرد باید به طور متوسط روزانه 25 الی 30 گرم فیبر در طول روز مصرف نماید. فیبر در بدن انسان قابل هضم و جذب نیست در نتیجه در روده ها تجمع می کند و با افزایش حجم مدفوع به درمان بیماری کمک خواهد نمود.

حمام سیتز :استفاده از حمام سیتز یا نشیمن در دوره نقاهت پس از عمل به درمان سریع تر کمک میکند. حمام سیتز در بهبود التهاب و درد پس از جراحی موثر است. برای این منظور می توانید از لگن حمام و یا وان آب گرم کمک بگیرید. برای افزایش بازدهی به آب حمام مقداری جوش شیرین یا نمک اپسوم بیافزایید.

نوشیدن آب : نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در طول روز ضامن سلامت بدن به خصوص روده ها خواهد بود. آب مدفوع را نرم نموده و در دوره نقاهت به بهبود سریع تر و در آینده در جلوگیری از عود مجدد بیماری موثر است.

کمپرس یخ :استفاده از کمپرس سرد در بهبود درد بعد از عمل موثر است. برای این منظور تنها کافی است چند تکه یخ را درون کیسه پلاستیکی قرار داده و در حوله بپیچید.

همچنین رعایت نکات زیر در بهبودی پس از عمل موثر خواهد بود.

حفظ تعادل وزن

اجتناب از سیگار و الکل

اجتناب از زیاد نشستن و یا به مدت طولانی ایستادن

استفاده از لباس های با الیاف پلی استر و چسبان

اقدام فوری برای اجابت مزاج

پرهیز از زور زدن در توالت

مصرف مکمل های فیبر نظیر پسلیوم در صورت لزوم و با مشورت پزشک

مراقبت از ناحیه مقعد مثل نشستن بر روی سطوح نرم و یا استفاده از بالش های نرم دوناتی شکل

اجتناب از دستمال های زبر و معطر

اجتناب از شوینده های بهداشتی عطری

در آخر رعایت دستورات پزشک و نیز مصرف داروهای تجویزی به تسریع روند درمان و نتیجه گیری قطعی از لیزر هموروئید کمک می نماید.

 

منبع: تالاب



:: برچسب‌ها: لیزر هموروئید , لیزر بواسیر , درمان بواسیر با لیزر , درمان هموروئید با لیزر , جراحی بواسیر با لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بیتا جمیلی

بواسیر یا هموروئید بیماری بسیار شایع و آزار دهنده است که تقریباً سه نفر از هر چهار نفر را در طول زندگی خود تحت تأثیر قرار میدهد. بواسیرها رگ هایی در ناحیه مقعد هستند که تحت فشار قرار گرفته و متورم یا ملتهب شده اند. آنها به راحتی و به دلیل قرار گرفتن در موضعی حساس دچار خونریزی، خارش و عفونت می شوند. درمان لیزری یک روش پزشکی غیر جراحی با حداقل تهاجم است.

بسته به اینکه عروق آسیب دیده در مقعد قرار دارند و یا خارج از آن، بواسیر به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می شود. هموروئید داخلی در صورت پیشرفت ممکن است دچار پرولاپس یا افتادگی شوند. برای درمان بیماری باید این سیاهرگ آسیب دیده قطع شده و یا اینکه جریان خونرسانی به آن به طور کامل قطع شود. به همین جهت از دو لیزر مختلف برای درمان بیماری استفاده می شود.

  • لیزر مادون قرمز یا IRC : این لیزر مختص بواسیر های درجه یک و دو ساخته شده است. اساس کار این نوع لیزر قطع جریان خونرسانی به بافت آسیب دیده از طریق انقباض و انبساط است.

  • لیزر CO2 : این لیزر جهت درمان هموروئید های پیشرفته و پرولاپس شده به کار می رود. در این درمان بافت آسیب دیده با استفاده از نیروی لیزر و با کمترین میزان آسیب برش داده می شود. برای این درمان

  • با استفاده از جریان الکتریکی گاز CO2 باردار شده و پرتویی ایجاد می شود. این پرتوی قدرت مند، موضع مورد نظر را دقت بالا برش می دهد.

لیزر روشی ایمن است که بادقیق بالا انجام میشود. بگونه ای که احتمال خطا و آسیب به نواحی اطراف را به حداقل کاهش می دهد. البته در نظر داشته باشید این مورد با مهارت پزشک نیز در ارتباط است. این درمان همزمان با برش بافت ناحیه آسیب دیده موضع اطراف آن را ترمیم می نماید، در نتیجه با بسته شدن ورودی عروق و اعصاب آسیب دیده احتمال آسیب به حداقل کاهش پیدا می کند.

مزایای درمان بواسیر با لیزر

  • بدون احساس درد و یا خونریزی 

  • درمان سریع و سرپایی در مطب پزشک 

  • بدون نیاز به پانسمان یا تامپون

  • کاهش خطر عفونت به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی لیزر

  • درمان قطعی بدون احتمال بازگشت بیماری

  • کاهش دوره نقاهت پس از درمان حداقل به یک سوم جراحی

  • رفع آسیب های پس از جراحی نظیر به جای ماندن اسکار زخم

  • روشی ایمن

  • دقت بالا و جلوگیری از وارد آمدن آسیب به مقعد

  • مناسب برای انواع های بواسیر های داخلی و خارجی

  • بدون نیاز به دریافت بیهوشی

عوارض

آمار ها نشان داده بیماران پس از این درمان در 98% از مواقع به بهبودی کامل رسیده اند و عوارض جدی برای آنان ایجاد نشده است. احتمال عود مجدد بیماری پس از این درمان، بسیار کمتر از سایر روشهای درمانی است. این درمان به علت دقت بالا عوارضی مانند بی اختیاری یا خونریزی را به همراه ندارد. همچنین با انجام لیزر از عوارض جدی جراحی مانند عفونت در امان خواهید ماند.

این درمان تنها در 1% از موارد همراه با خونریزی است و مقدار خونریزی نیز کم است. در صورت تجربه خونریزی یا درد های شدید و یا علائم مربوط به عفونت به خصوص علائمی که تا قبل از جراحی وجود نداشت، با پزشک مشورت نمایید.

هزینه

هزینه لیزر بواسیر یا هموروئید بسته به فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. این هزینه معمولاً مابین 2 تا 3 میلیون متغیر است. از فاکتور هایی که در تعیین هزینه تاثیرگذار هستند، می توانیم به نوع بواسیر (داخلی یا خارجی)، میزان دستمزد جراح، نوع لیزر، شهر یا منطقه ای که در آن درمان انجام می شود، اشاره کنیم.

در خارج از کشور سایت health.costhelper.com کمک زیادی برای تعیین هزینه جراحی لیزر بواسیر به بیماران میکند.

هزینه درمان لیزری هموروئید توسط بیمه پرداخت نمیشود، علت این امر سرپایی بودن درمان است. با این حال باز هم شما ضرر مالی نمی کنید، زیرا اولاً هزینه لیزر در مقایسه با هزینه جراحی بسیار کمتر است، زیرا جراحی به غیر از هزینه عمل، هزینه های جانبی دیگری را نیز شامل می شود.

 منبع :https://baztab.ir/685914/%D8%B9%D9%85%D9%84-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D9%87%D9%85%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%A6%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1/



:: برچسب‌ها: درمان بواسیر با لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بیتا جمیلی

 این بیماری در واقع متورم شدن و گشاد شدن سیاهرگ های داخل کانال مقعد در اثر اعمال فشار است.  با بروز این عارضه، علائم آزار دهنده ای ایجاد می شوند که از جمله آنها می توانیم درد، خونریزی، خارش مقعد، لمس توده در خارج از مقعد و یا پرولاپس یا افتادگی بافت گوشتی از مقعد اشاره کنیم. درمان بواسیر با لیزر روشی سریع و قطعی برای درمان این بیماری است.

درمان در کمتر از 30 دقیقه به اتمام رسیده و بیمار در طول لیزر درمانی دردی را احساس نخواهد کرد. بیمارانی که با این روش درمان می شوند، غالباً نیازی به پانسمان و یا تامپون نداشته و درد سر و دردهای مربوط به تعویض پانسمان را تجربه نمی کنند.

 از مزایای این درمان در مقایسه با دیگر روشهای درمانی می توانیم به این موارد اشاره کنیم.

  • درمانی سرپایی و سریع

  • بدون ایجاد حس درد و یا خونریزی

  • بهبودی کامل و سریع با دوره نقاهت کوتاه

  • درمان قطعی با از بین بردن کامل بافت بواسیری

  • بدون ایجاد عوارض خطرناک نظیر عفونت و التهاب

  • بدون ایجاد خطا و آسیب به نواحی اطراف بافت آسیب دیده

  • هزینه مناسب نسبت به دیگر روشهای جراحی

  • مناسب برای خانم هایی که نسبت به جای ماندن زخم و اسکار جراحی حساس هستند.

مقاله بررسی مزایا و معایب درمان هموروئید با لیزر - سایت خبری فردا نیوز



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بیتا جمیلی

بیماری بواسیر یا هموروئید بیماری مقعدی یا نشیمنگاهی است و آمارها از شیوع 75% این بیماری در میان جوامع پیشرفته خبر می دهند. این میزان از شیوع بیماری نگران کننده است، زیرا با وجود آنکه هموروئید بیماری کشنده ای نیست، اما علائم آزار دهنده آن، زندگی فرد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

هموروئید در بدن همه افراد وجود دارد، در واقع هموروئیدها بالشتک‌هایی پر خون هستند، که از شبکه‌های وریدی یا سیاهرگ ها تشکیل شده اند. هموروئید ها در داخل کانال مقعد و هم در خارج از آن در نزدیکی عضله اسفنکتر خارجی قرار دارند و وظیفه آنها کمک به دفع مدفوع می باشد.

در صورتی که به هر دلیلی این بالشتک ها تحت فشار قرار گیرند، ورید ها یا سیاهرگ ها دچار التهاب و تورم می شوند و بیماری بواسیر ایجاد می شود. در صورتی که این سیاهرگ های آسیب دیده در داخل کانال مقعد باشند، بواسیر از نوع داخلی و در صورتی که عروق خارج مقعد دچار التهاب و تورم شود، بواسیر خارجی است.

علائم آزار دهنده این بیماری شامل خونریزی، خارش، درد شدید، عفونت و التهاب و .... نیز عود مکرر بیماری موجب شده، بیماران اغلب به دنبال روشی های برای درمان سریع، قطعی و فوری بیماری بواسیر باشند. ما نیز در این مقاله سعی کردیم به روشهای بپردازیم که این بیماری را تضمینی و سریع درمان نماید.

درمان هموروئید با لیزر

بر اساس آمار های منتشر شده از نتیجه درمان این بیماری با لیزر، می توان دریافت که لیزر بهترین و قطعی ترین روش است. زیرا بیش از 98% از بیماران به بهبودی کامل رسیده اند.

برای درمان قطعی این بیماری لازم است، موضع متورم و عروق بواسیری به طور کامل حذف شوند. در این روش به جای استفاده از تیغ جراحی از اشعه لیزر برای برش و قطع ناحیه آسیب دیده استفاده می شود. از آنجایی که لیزر انتهای اعصاب آسیب دیده را ترمیم می کند، بیمار برخلاف روشهای جراحی درد شدید و یا خونریزی سنگینی را تجربه نخواهد کرد. از طرفی دیگر با لیزر بافت بیشتری از بواسیر از بین می رود، در نتیجه احتمال عود مکرر نیز وجود ندارد.

لیزر به عنوان روش سریع و فوری نیز شناخته شده است، زیرا که درمانی سرپایی بوده و معمولاً در کمتر از نیم ساعت انجام می شود. همچنین لیزر به سرعت بافت آسیب دیده را ترمیم خواهد نمود و دوره نقاهت را حداقل به یک سوم کاهش می دهد.

لیزر عوارضی را به همراه ندارد، اما از مزایای آن می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

-      درمان سریع و سرپایی

-      بدون خونریزی یا احساس درد

-      کاهش خطر عفونت و التهاب

-      درمان قطعی

-      مناسب برای انواع بواسیر داخلی و خارجی

-      ایمن و بدون خطر

-      هزینه مناسب

مراکز درمانی هموروئید بسیاری در کشور هستند و دکتر بیژن عابدیان متخصص درمان سریع بواسیر یکی از با تجربه ترین پزشکان بوده و مرکزی مجهز در حوزه تخصصی لیزر درمانی در تهران را چندین سال است که راه اندازی کرده اند و میتوانید بصورت رایگان از مشاوران این مجموعه راهنمایی بگیرید.

کش لاستیکی 

دیگر روشی که به سرعت و سرپایی این بیماری را درمان می کند؛ رابربند است. در این روش که سرپایی و تحت بی حسی انجام می شود، با استفاده از ابزاری مخصوص کش لاستیکی بر پایه هموروئید بسته می شود. هدف از این کار از بین بردن بافت متورم با قطع خون رسانی است. با بسته شدن کش لاستیکی خون رسانی در بافت هموروئیدی قطع شده و پس از طی چند روز بافت خشک شده و از مقعد دفع می شود.

معمولاً بیمار در طی درمان درد شدیدی را احساس نخواهد کرد، اما در برخی مواقع پس از بسته شدن کش بیمار دردی را احساس کرده که با مصرف مسکن کنترل میشود. همچنین خونریزی پس از درمان و در طی 7 الی 10 روز به خصوص با دفع بافت هموروئیدی طبیعی است.

از مزیت های رابربند می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

-      درمان سریع و فوری

-      سرپایی و بدون نیاز به بستری در بیمارستان

-      هزینه مناسب

-      ایمن

از معایب و عوارض رابربند می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

-      تنها مناسب درمان بواسیر داخلی

-      درد

-      احتمال عفونت

-      ممکن است رابربند درمان قطعی نباشد و بیماری عود کند.

تزریق

تزریق یا اسکلروتراپی دیگر روش سریع و فوری و نیز سرپایی درمان این بیماری است. عملکرد این روش نیز همانند رابربند قطع جریان خونرسانی به بافت متورم است. با این تفاوت که این بار ماده ای مخصوص به نام اسکلروزان مستقیماً به بافت تزریق می شود تا با ایجاد چسبندگی در آن، دیواره سیاهرگ متورم شده و گردش خون در یافت متوقف شود.

البته این درمان برای هموروئید های پیشرفت نکرده مناسب است و در همه موارد درمان قطعی نخواهد بود. بهتر است در این مورد پزشک تصمیم نهایی را بگیرید. از مزیت های اسکلروتراپی می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

-  درمان سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان

-  هزینه مناسب

-  بدون نیاز به دوره نقاهت

-درمان ایمن و بدون خطر

- مناسب برای انواع بواسیر داخلی و خارجی

-   بدون خطر عفونت

از معایب و عوارض اسکلروتراپی می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

-    درد از موضع تزریق

-    سر درد

-   لخته شدن خون

-  با احتمال عود مجدد

درمان بواسیر در خانگی 

درمان خانگی هموروئید مجموعه ای از روشها است که می تواند موقتاً در تسکین علائم بیماری کمک کرده و حتی اگر به درمان بیماری کمک نکند، دست کم فرآیند پیشرفت بیماری را کندتر خواهد نمود. درمان خانگی را نمی توان به درمان قطعی و تضمینی معرفی نمود، اما در برخی موارد می تواند به بهبود علائم بیماری کمک نماید. برخی روشهای خانگی برای درمان این بیماری به این شرح است:

- نشستن در آبگرم: روشی برای تسکین درد و التهاب است که برای انجام آن نیاز به یک وان آب گرم و یا لگن دارید؛ تا با نشستن در آن به مدت 20 دقیقه بتوانید به تسکین علائم خود کمک کنید.

- رژیم غذایی سرشار از فیبر : افزودن فیبر به رژیم غذایی به عنوان یک ماده مغذی مفید و مورد نیاز برای بدن، می تواند عملکرد روده را به حالت طبیعی برگرداند. این ماده حجم مدفوع را افزایش داده و به سرعت یبوست را درمان می کند در نتیجه از وارد آمدن فشار به مقعد جلوگیری می شود. فیبر مورد نیاز برای هر فرد متفاوت است اما بهتر است این میزان مابین، 25 گرم الی 30 گرم فیبر باشد. بهتر است فیبر به تدریج به رژیم غذایی افزوده شود، زیرا در غیر این صورت احتمال دارد، فرد دچار اسهال شود.

-  نوشیدن آب : مصرف آب کافی با نرم نمودن مدفوع به درمان یبوست کمک می کند. نوشیدن 8 لیوان آب در طول روز الزامی است.

-  ورزش : ورزش برای درمان همه بیماری ها مفید است. ورزش روزانه گردش خون را افزایش و با بهبود عملکرد روده به درمان یبوست و هموروئید کمک می کند. لازم است هر فرد حداقل روزانه به مدت 30 دقیقه ورزش نماید. در ضمن بهتر است، بیماران از ورزش های سبک تر مانند پیاده روی شروع نمایند.

- کمپرس یخ : استفاده از سرما در کاهش سریع درد مفید است. برای تهیه کمپرس سرد می توانید چند تکه یخ را درون پلاستیک قرار داده و بر روی موضع استعمال نمایید. معمولاً در طی 10 دقیقه درد تسکین می یابد.

پیشگیری

برای افزایش سرعت بهبودی و جلوگیری از عود مجدد بیماری نکات زیر را در نظر داشته باشید:

- از پوشیدن لباس هایی با الیاف مصنوعی و تنگ خودداری نمایید.

- بهداشت مقعد را رعایت نمایید و پس از هر بار دفع پس از شستشو ناحیه مقعد را شسته و خشک کنید. اما از زیاده

روی در شستشو پرهیز کنید.

-  از مصرف شوینده های عطری و یا دستمال توالت های معطر خود داری کنید.

-  استعمال سیگار و الکل را قطع و یا به حداقل کاهش دهید.

- برای نشستن از بالش های نرم، دوناتی شکل کمک بگیرید.

-  از ایستادن یا نشستن به مدت طولانی اجتناب نمایید.

-  مصرف غذاهای تند و آماده را کاهش دهید.

-  از زور زدن در توالت یا به تاخیر انداختن دفع بپرهیزید.

ایلنا



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بیتا جمیلی

امروزه عادت های بد غذایی سبب بروز بیماری های سختی در انسان ها شده است که هنوز هم به صورت کاملا دقیق نمی توان در مورد منشا آنها صحبت کرد، اما مسئله درمان است. مواردی که میتوان آنها را با درمان های خانگی برطرف کرد و بیماری هایی که چند سطح دارند، یعنی در وضعیت حاد شما نیاز به جراحی و... خواهید داشت.

بواسیر یا هموروئید، بیماری است که این روزها به شدت در میان افراد به خصوص جوانان مشاهده می شود.  اما در حال حاضر سن ابتلا به این بیماری حتی به زیر بیست سال نیز رسیده است. مسئله این است که بیماری هایی که از این گونه هستند عوارض و مشکلات حاد تری را در پی دارند.

https://backority.ir/images/597471.jpg

در واقع عملکرد روده باید به خوبی مورد بررسی گیرد، از تست های تنفسی و همینطور انواع آزمایشی های مدفوع برای تشخیص امراض مربوط به روده استفاده می شود. متاسفانه درمان بیشتر این بیماری ها مدت زمان زیادی به طول می انجامد.

علل بواسیر

بر طبق آمار بیش از هفتاد و پنج درصد مردم در طول زندگی شان حداقل یک بار این مشکل را تجربه می کنند. یبوست و عدم استفاده از انواع فیبر های غذایی سبب اختلال در عملکرد اعضای حیاتی بدن می شود. بواسیر می تواند هم داخلی و هم خارجی باشد؛ موضوع این است که بسیاری از افراد گاهی دچار خارش شدید در ناحیه مقعد می شوند و این را در دراز مدت میتوان یکی از نشانه های درگیر شدن فرد در آینده با بواسیر دانست.

اگر بخواهیم در مورد علت ابتلا به بواسیر بحث کنیم می توان گفت که: فشار وارده بر مقعد در حین دفع مدفوع یکی از عوامل اصلی بواسیر است، که اگر مدت زمان آن به بیش از پنج دقیقه برسد، احتمالا در آینده با این مشکل مواجه خواهید شد، موضوع بعدی مصرف کم آب است.

بسیاری از ما در طول روز بار ها به سراغ لیوان می رویم و آب مصرف می کنیم، به همین اندازه که برای ما یک امر بدیهی و آسان است. ما برای عملکرد صحیح بدن به چند لیتر آب در طول روز نیاز داریم.

علائم هموروئید 

اضافه وزن یکی دیگر از دلایل مبتلا شدن به این بیماری است، بیماری که امروزه در مورد آن زیاد می شنویم، زیاد مشاهده اش می کنیم و حتی وقتی در حال خواندن متن هستیم هم نمی خواهیم این موضوع را قبول کنیم. چاقی و وزن بالا می تواند فشار وارده بر بخش پایینی بدن و روده ها را بیشتر کند، رگ های خونی تحت فشار قرار گرفته و در نتیجه فرد در هنگام دفع مدفوع دچار خونریزی می شود که نشان از یک مشکل جدی در بدن است.

یکی دیگر از علت های اصلی ایجاد این بیماری برنامه های غذایی نامنظم و بدون فیبر است. درد و ناراحتی در ناحیه مقعد به همراه تورم، توده و برآمدگی های دردناک و حساس و همینطور خونریزی بدون درد از جمله مواردی است که می تواند در مورد بروز بیماری هشدار دهد.

 https://backority.ir/images/371632.jpg

در ادامه بیشتر در مورد درمان بیماری به شما عزیزان توضیح می دهیم.

درمان سریع و فوری هموروئید

در ادامه تعدادی از روش های پزشکی، گیاهی و خانگی جهت بهبود و درمان بیماری پیشنهاد میگردد. ولی در صورت امکان حتما به پزشک خود مراجعه نمایید تا بهترین روش به شما پیشنهاد گردد. بطور کلی 7 راه های درمان سریع، قطعی و فوری بیماری بواسیر یا هموروئید به این شرح است:

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه جادویی با خاصیت های درمانی بیشمار است و احتمالا می دانید که برای رهایی از انواع مشکلات پوستی و خشکی موی سر کاربرد دارد. البته بسیاری در هنگام استفاده از آن با حساسیت روبرو می شوند که این مسئله را پیش از هر کاری باید چک کنید. ژل های آلوئه ورا در داروخانه ها و عطاری ها به صورت طبیعی و ارگانیک در دسترس هستند؛ می توانند به رفع علائم بیماری کمک کنند.

وان آب گرم با نمک مخصوص اپسوم برای بهبود درد و التهاب بیماری است و حتی گاهی توسط پزشکان نیز به شما پیشنهاد می شود. بخصوص این که اگر از عمل های جراحی ترس دارید و یا این که هموروئید بیش از حد غیرعادی نیست. خوش خیم بودن آن می تواند نشانه خوبی برای درمان از این روش باشد.

درمان با لیزر

روش قطعی و سریع درمان بواسیر با لیزر است.  این تکنیک توسط اشعه مادون قرمز یا لیزر co2 انجام شده و در نهایت ممکن است با توجه به حاد بودن نیاز به تکرار درمان داشته باشید، خبری از بیهوشی های سخت برای درمان به روش عمل جراحی نیست و شما می توانید بدون درد خود را از این بیماری سخت خلاص کنید.

نیاز به بستری نخواهد داشت و در صورت لیزر فرد در همان روز می تواند به زندگی خود به صورت عادی ادامه دهد؛ همینطور پس از از لیزر کم ترین آسیب و اختلال در اطراف توده ایجاد می گردد و زخم حاصل از آن نیز نسبت به عمل جراحی در کم ترین زمان ممکن درمان می گردد.  لیزر بدون درد و خونریزی انجام می شود.

پماد آنتی هموروئید

روش بعدی استفاده از پماد های دارای هیدروکورتیزون است که در داروخانه ها حتی بدون نسخه نیز عرضه می شوند و روند درمان شما را سریع تر خواهند کرد؛ پیشنهاد ما این است که از این مواد به صورت مکمل در کنار دیگر روش های درمانی استفاده کنید که نتایج شگفت انگیزی می گیرید.

کمپرس سرد

کمپرس سرد در مواردی که هنوز بواسیر یا هموروئید حاد نشده است، می تواند به کاهش درد کمک کند. این کار را باید به صورت دوره ای برای مدت های طولانی انجام شود و در نهایت مسئله مهم این است که هر بار باید به مدت پانزده دقیقه این عمل را به فشرده ترین شکل ممکن بگذرانید. به هیچ عنوان یک تکه یخ منجمد را مستقیم بر روی پوست خود قرار ندهید.https://backority.ir/images/96933.jpg

ملین ها و خوراکی های فیبردار

نرم کننده های مدفوع نیز امروزه در بازار دارو و درمان موجود هستند که می توان به منظور کاهش یبوست و نرم کردن مدفوع از آن ها استفاده نمود و همینطور از خوراکی های فیبردار مانند سبزیجات، عدس و … جهت جلوگیری از یبوست حتما در برنامه غذایی خود داشته باشید.

عمل جراحی بواسیر

دیگر روش درمان عمل جراحی بواسیر است. البته که حق هم دارند، بواسیر بیماری دردناکی است و قطعا موضعی که قرار است عمل جراحی روی آن انجام شود، دردناک تر است. پس از انجام عمل جراحی بواسیر فرد باید به توصیه های پزشک عمل کرده و مراقبت های ویژه ای را انجام دهد؛ رژیم غذایی باید به سوپ تغییر کرده، مراقبت از زخم با آنتی بیوتیک ها در صورت لزوم و تایید پزشک انجام می گردد.

منبع : سایت آسمونی 



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1398 | نظرات ()