نوشته شده توسط : بیتا جمیلی

خودارضایی یکی از انواع انحرافات جنسی است، این امر با تحریک فرد توسط خودش انجام میگیرد و تا مرز ارضای جنسی نیز ادامه می یابد، در طی این عمل فرد با خود کاری میکند که به تخلیه ی هیجانات می انجامد. این موضوع نه تنها بین دختران و پسران بلکه بین مردان و زنان نیز بسیار شایع شده است.
خود ارضایی و رابطه ی جنسی هر دو موجب ارضای شخص میشوند اما با یکدیگر بسیار متفاوت هستند به گونه ای که این تفاوت موجب بروز عوارض گوناگون در شخص می گردد.
خودارضایی پیش از ازدواج به سبب خلاء رابطه جنسی و کمبود آن، امری طبیعی تلقی شده که در بین زنان و مردان امری شایع است. طبق تحقیقات انجام شده بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد افراد حداقل یکبار در طول زندگی خود، عمل خود ارضایی را انجام داده اند.
شاید از خود بپرسید خودارضایی چه ضررهایی دارد؟

خودارضایی چیست؟

خودارضایی یا جلق زدن ( همچنین استمناء برای مردان و استشهاء برای زنان) از روش های انحراف جنسی برای رسیدن به ارضای جنسی است که می تواند از طریق دست شخص، آلت مصنوعی و یا حتی تفکر صورت بگیرد. همچنین استفاده از ابزار آلات جنسی که این رابطه را همانند سازی می کنند نیز نوعی از خود ارضایی محسوب می شود.

این امر به سبب رسیدن به اوج لذت جنسی صورت می گیرد که برای مردان همراه با بیرون ریختن مایع منی و برای زنان به صورت اسپاسم ( سفتی عضلات ) در ناحیه ی مهبل است. از مهمترین عوامل خود ارضایی می توانیم به مشاهده عکس و فیلم های تحریک کننده، معاشرت با دوستانی که مداوم از رابطه جنسی صحبت می کنند و تنهایی و عدم استفاده از انرژی جوانی اشاره نمود.



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 شهريور 1397 | نظرات ()