نوشته شده توسط : بیتا جمیلی

بواسیر یا هموروئید بیماری بسیار شایع و آزار دهنده است که تقریباً سه نفر از هر چهار نفر را در طول زندگی خود تحت تأثیر قرار میدهد. بواسیرها رگ هایی در ناحیه مقعد هستند که تحت فشار قرار گرفته و متورم یا ملتهب شده اند. آنها به راحتی و به دلیل قرار گرفتن در موضعی حساس دچار خونریزی، خارش و عفونت می شوند. درمان لیزری یک روش پزشکی غیر جراحی با حداقل تهاجم است.

بسته به اینکه عروق آسیب دیده در مقعد قرار دارند و یا خارج از آن، بواسیر به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می شود. هموروئید داخلی در صورت پیشرفت ممکن است دچار پرولاپس یا افتادگی شوند. برای درمان بیماری باید این سیاهرگ آسیب دیده قطع شده و یا اینکه جریان خونرسانی به آن به طور کامل قطع شود. به همین جهت از دو لیزر مختلف برای درمان بیماری استفاده می شود.

  • لیزر مادون قرمز یا IRC : این لیزر مختص بواسیر های درجه یک و دو ساخته شده است. اساس کار این نوع لیزر قطع جریان خونرسانی به بافت آسیب دیده از طریق انقباض و انبساط است.

  • لیزر CO2 : این لیزر جهت درمان هموروئید های پیشرفته و پرولاپس شده به کار می رود. در این درمان بافت آسیب دیده با استفاده از نیروی لیزر و با کمترین میزان آسیب برش داده می شود. برای این درمان

  • با استفاده از جریان الکتریکی گاز CO2 باردار شده و پرتویی ایجاد می شود. این پرتوی قدرت مند، موضع مورد نظر را دقت بالا برش می دهد.

لیزر روشی ایمن است که بادقیق بالا انجام میشود. بگونه ای که احتمال خطا و آسیب به نواحی اطراف را به حداقل کاهش می دهد. البته در نظر داشته باشید این مورد با مهارت پزشک نیز در ارتباط است. این درمان همزمان با برش بافت ناحیه آسیب دیده موضع اطراف آن را ترمیم می نماید، در نتیجه با بسته شدن ورودی عروق و اعصاب آسیب دیده احتمال آسیب به حداقل کاهش پیدا می کند.

مزایای درمان بواسیر با لیزر

  • بدون احساس درد و یا خونریزی 

  • درمان سریع و سرپایی در مطب پزشک 

  • بدون نیاز به پانسمان یا تامپون

  • کاهش خطر عفونت به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی لیزر

  • درمان قطعی بدون احتمال بازگشت بیماری

  • کاهش دوره نقاهت پس از درمان حداقل به یک سوم جراحی

  • رفع آسیب های پس از جراحی نظیر به جای ماندن اسکار زخم

  • روشی ایمن

  • دقت بالا و جلوگیری از وارد آمدن آسیب به مقعد

  • مناسب برای انواع های بواسیر های داخلی و خارجی

  • بدون نیاز به دریافت بیهوشی

عوارض

آمار ها نشان داده بیماران پس از این درمان در 98% از مواقع به بهبودی کامل رسیده اند و عوارض جدی برای آنان ایجاد نشده است. احتمال عود مجدد بیماری پس از این درمان، بسیار کمتر از سایر روشهای درمانی است. این درمان به علت دقت بالا عوارضی مانند بی اختیاری یا خونریزی را به همراه ندارد. همچنین با انجام لیزر از عوارض جدی جراحی مانند عفونت در امان خواهید ماند.

این درمان تنها در 1% از موارد همراه با خونریزی است و مقدار خونریزی نیز کم است. در صورت تجربه خونریزی یا درد های شدید و یا علائم مربوط به عفونت به خصوص علائمی که تا قبل از جراحی وجود نداشت، با پزشک مشورت نمایید.

هزینه

هزینه لیزر بواسیر یا هموروئید بسته به فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. این هزینه معمولاً مابین 2 تا 3 میلیون متغیر است. از فاکتور هایی که در تعیین هزینه تاثیرگذار هستند، می توانیم به نوع بواسیر (داخلی یا خارجی)، میزان دستمزد جراح، نوع لیزر، شهر یا منطقه ای که در آن درمان انجام می شود، اشاره کنیم.

در خارج از کشور سایت health.costhelper.com کمک زیادی برای تعیین هزینه جراحی لیزر بواسیر به بیماران میکند.

هزینه درمان لیزری هموروئید توسط بیمه پرداخت نمیشود، علت این امر سرپایی بودن درمان است. با این حال باز هم شما ضرر مالی نمی کنید، زیرا اولاً هزینه لیزر در مقایسه با هزینه جراحی بسیار کمتر است، زیرا جراحی به غیر از هزینه عمل، هزینه های جانبی دیگری را نیز شامل می شود.

 منبع :https://baztab.ir/685914/%D8%B9%D9%85%D9%84-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D9%87%D9%85%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%A6%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1/



:: برچسب‌ها: درمان بواسیر با لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بیتا جمیلی

 این بیماری در واقع متورم شدن و گشاد شدن سیاهرگ های داخل کانال مقعد در اثر اعمال فشار است.  با بروز این عارضه، علائم آزار دهنده ای ایجاد می شوند که از جمله آنها می توانیم درد، خونریزی، خارش مقعد، لمس توده در خارج از مقعد و یا پرولاپس یا افتادگی بافت گوشتی از مقعد اشاره کنیم. درمان بواسیر با لیزر روشی سریع و قطعی برای درمان این بیماری است.

درمان در کمتر از 30 دقیقه به اتمام رسیده و بیمار در طول لیزر درمانی دردی را احساس نخواهد کرد. بیمارانی که با این روش درمان می شوند، غالباً نیازی به پانسمان و یا تامپون نداشته و درد سر و دردهای مربوط به تعویض پانسمان را تجربه نمی کنند.

 از مزایای این درمان در مقایسه با دیگر روشهای درمانی می توانیم به این موارد اشاره کنیم.

  • درمانی سرپایی و سریع

  • بدون ایجاد حس درد و یا خونریزی

  • بهبودی کامل و سریع با دوره نقاهت کوتاه

  • درمان قطعی با از بین بردن کامل بافت بواسیری

  • بدون ایجاد عوارض خطرناک نظیر عفونت و التهاب

  • بدون ایجاد خطا و آسیب به نواحی اطراف بافت آسیب دیده

  • هزینه مناسب نسبت به دیگر روشهای جراحی

  • مناسب برای خانم هایی که نسبت به جای ماندن زخم و اسکار جراحی حساس هستند.

مقاله بررسی مزایا و معایب درمان هموروئید با لیزر - سایت خبری فردا نیوز



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بیتا جمیلی

بیماری بواسیر یا هموروئید بیماری مقعدی یا نشیمنگاهی است و آمارها از شیوع 75% این بیماری در میان جوامع پیشرفته خبر می دهند. این میزان از شیوع بیماری نگران کننده است، زیرا با وجود آنکه هموروئید بیماری کشنده ای نیست، اما علائم آزار دهنده آن، زندگی فرد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

هموروئید در بدن همه افراد وجود دارد، در واقع هموروئیدها بالشتک‌هایی پر خون هستند، که از شبکه‌های وریدی یا سیاهرگ ها تشکیل شده اند. هموروئید ها در داخل کانال مقعد و هم در خارج از آن در نزدیکی عضله اسفنکتر خارجی قرار دارند و وظیفه آنها کمک به دفع مدفوع می باشد.

در صورتی که به هر دلیلی این بالشتک ها تحت فشار قرار گیرند، ورید ها یا سیاهرگ ها دچار التهاب و تورم می شوند و بیماری بواسیر ایجاد می شود. در صورتی که این سیاهرگ های آسیب دیده در داخل کانال مقعد باشند، بواسیر از نوع داخلی و در صورتی که عروق خارج مقعد دچار التهاب و تورم شود، بواسیر خارجی است.

علائم آزار دهنده این بیماری شامل خونریزی، خارش، درد شدید، عفونت و التهاب و .... نیز عود مکرر بیماری موجب شده، بیماران اغلب به دنبال روشی های برای درمان سریع، قطعی و فوری بیماری بواسیر باشند. ما نیز در این مقاله سعی کردیم به روشهای بپردازیم که این بیماری را تضمینی و سریع درمان نماید.

درمان هموروئید با لیزر

بر اساس آمار های منتشر شده از نتیجه درمان این بیماری با لیزر، می توان دریافت که لیزر بهترین و قطعی ترین روش است. زیرا بیش از 98% از بیماران به بهبودی کامل رسیده اند.

برای درمان قطعی این بیماری لازم است، موضع متورم و عروق بواسیری به طور کامل حذف شوند. در این روش به جای استفاده از تیغ جراحی از اشعه لیزر برای برش و قطع ناحیه آسیب دیده استفاده می شود. از آنجایی که لیزر انتهای اعصاب آسیب دیده را ترمیم می کند، بیمار برخلاف روشهای جراحی درد شدید و یا خونریزی سنگینی را تجربه نخواهد کرد. از طرفی دیگر با لیزر بافت بیشتری از بواسیر از بین می رود، در نتیجه احتمال عود مکرر نیز وجود ندارد.

لیزر به عنوان روش سریع و فوری نیز شناخته شده است، زیرا که درمانی سرپایی بوده و معمولاً در کمتر از نیم ساعت انجام می شود. همچنین لیزر به سرعت بافت آسیب دیده را ترمیم خواهد نمود و دوره نقاهت را حداقل به یک سوم کاهش می دهد.

لیزر عوارضی را به همراه ندارد، اما از مزایای آن می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

-      درمان سریع و سرپایی

-      بدون خونریزی یا احساس درد

-      کاهش خطر عفونت و التهاب

-      درمان قطعی

-      مناسب برای انواع بواسیر داخلی و خارجی

-      ایمن و بدون خطر

-      هزینه مناسب

مراکز درمانی هموروئید بسیاری در کشور هستند و دکتر بیژن عابدیان متخصص درمان سریع بواسیر یکی از با تجربه ترین پزشکان بوده و مرکزی مجهز در حوزه تخصصی لیزر درمانی در تهران را چندین سال است که راه اندازی کرده اند و میتوانید بصورت رایگان از مشاوران این مجموعه راهنمایی بگیرید.

کش لاستیکی 

دیگر روشی که به سرعت و سرپایی این بیماری را درمان می کند؛ رابربند است. در این روش که سرپایی و تحت بی حسی انجام می شود، با استفاده از ابزاری مخصوص کش لاستیکی بر پایه هموروئید بسته می شود. هدف از این کار از بین بردن بافت متورم با قطع خون رسانی است. با بسته شدن کش لاستیکی خون رسانی در بافت هموروئیدی قطع شده و پس از طی چند روز بافت خشک شده و از مقعد دفع می شود.

معمولاً بیمار در طی درمان درد شدیدی را احساس نخواهد کرد، اما در برخی مواقع پس از بسته شدن کش بیمار دردی را احساس کرده که با مصرف مسکن کنترل میشود. همچنین خونریزی پس از درمان و در طی 7 الی 10 روز به خصوص با دفع بافت هموروئیدی طبیعی است.

از مزیت های رابربند می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

-      درمان سریع و فوری

-      سرپایی و بدون نیاز به بستری در بیمارستان

-      هزینه مناسب

-      ایمن

از معایب و عوارض رابربند می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

-      تنها مناسب درمان بواسیر داخلی

-      درد

-      احتمال عفونت

-      ممکن است رابربند درمان قطعی نباشد و بیماری عود کند.

تزریق

تزریق یا اسکلروتراپی دیگر روش سریع و فوری و نیز سرپایی درمان این بیماری است. عملکرد این روش نیز همانند رابربند قطع جریان خونرسانی به بافت متورم است. با این تفاوت که این بار ماده ای مخصوص به نام اسکلروزان مستقیماً به بافت تزریق می شود تا با ایجاد چسبندگی در آن، دیواره سیاهرگ متورم شده و گردش خون در یافت متوقف شود.

البته این درمان برای هموروئید های پیشرفت نکرده مناسب است و در همه موارد درمان قطعی نخواهد بود. بهتر است در این مورد پزشک تصمیم نهایی را بگیرید. از مزیت های اسکلروتراپی می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

-  درمان سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان

-  هزینه مناسب

-  بدون نیاز به دوره نقاهت

-درمان ایمن و بدون خطر

- مناسب برای انواع بواسیر داخلی و خارجی

-   بدون خطر عفونت

از معایب و عوارض اسکلروتراپی می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

-    درد از موضع تزریق

-    سر درد

-   لخته شدن خون

-  با احتمال عود مجدد

درمان بواسیر در خانگی 

درمان خانگی هموروئید مجموعه ای از روشها است که می تواند موقتاً در تسکین علائم بیماری کمک کرده و حتی اگر به درمان بیماری کمک نکند، دست کم فرآیند پیشرفت بیماری را کندتر خواهد نمود. درمان خانگی را نمی توان به درمان قطعی و تضمینی معرفی نمود، اما در برخی موارد می تواند به بهبود علائم بیماری کمک نماید. برخی روشهای خانگی برای درمان این بیماری به این شرح است:

- نشستن در آبگرم: روشی برای تسکین درد و التهاب است که برای انجام آن نیاز به یک وان آب گرم و یا لگن دارید؛ تا با نشستن در آن به مدت 20 دقیقه بتوانید به تسکین علائم خود کمک کنید.

- رژیم غذایی سرشار از فیبر : افزودن فیبر به رژیم غذایی به عنوان یک ماده مغذی مفید و مورد نیاز برای بدن، می تواند عملکرد روده را به حالت طبیعی برگرداند. این ماده حجم مدفوع را افزایش داده و به سرعت یبوست را درمان می کند در نتیجه از وارد آمدن فشار به مقعد جلوگیری می شود. فیبر مورد نیاز برای هر فرد متفاوت است اما بهتر است این میزان مابین، 25 گرم الی 30 گرم فیبر باشد. بهتر است فیبر به تدریج به رژیم غذایی افزوده شود، زیرا در غیر این صورت احتمال دارد، فرد دچار اسهال شود.

-  نوشیدن آب : مصرف آب کافی با نرم نمودن مدفوع به درمان یبوست کمک می کند. نوشیدن 8 لیوان آب در طول روز الزامی است.

-  ورزش : ورزش برای درمان همه بیماری ها مفید است. ورزش روزانه گردش خون را افزایش و با بهبود عملکرد روده به درمان یبوست و هموروئید کمک می کند. لازم است هر فرد حداقل روزانه به مدت 30 دقیقه ورزش نماید. در ضمن بهتر است، بیماران از ورزش های سبک تر مانند پیاده روی شروع نمایند.

- کمپرس یخ : استفاده از سرما در کاهش سریع درد مفید است. برای تهیه کمپرس سرد می توانید چند تکه یخ را درون پلاستیک قرار داده و بر روی موضع استعمال نمایید. معمولاً در طی 10 دقیقه درد تسکین می یابد.

پیشگیری

برای افزایش سرعت بهبودی و جلوگیری از عود مجدد بیماری نکات زیر را در نظر داشته باشید:

- از پوشیدن لباس هایی با الیاف مصنوعی و تنگ خودداری نمایید.

- بهداشت مقعد را رعایت نمایید و پس از هر بار دفع پس از شستشو ناحیه مقعد را شسته و خشک کنید. اما از زیاده

روی در شستشو پرهیز کنید.

-  از مصرف شوینده های عطری و یا دستمال توالت های معطر خود داری کنید.

-  استعمال سیگار و الکل را قطع و یا به حداقل کاهش دهید.

- برای نشستن از بالش های نرم، دوناتی شکل کمک بگیرید.

-  از ایستادن یا نشستن به مدت طولانی اجتناب نمایید.

-  مصرف غذاهای تند و آماده را کاهش دهید.

-  از زور زدن در توالت یا به تاخیر انداختن دفع بپرهیزید.

ایلنا



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بیتا جمیلی

امروزه عادت های بد غذایی سبب بروز بیماری های سختی در انسان ها شده است که هنوز هم به صورت کاملا دقیق نمی توان در مورد منشا آنها صحبت کرد، اما مسئله درمان است. مواردی که میتوان آنها را با درمان های خانگی برطرف کرد و بیماری هایی که چند سطح دارند، یعنی در وضعیت حاد شما نیاز به جراحی و... خواهید داشت.

بواسیر یا هموروئید، بیماری است که این روزها به شدت در میان افراد به خصوص جوانان مشاهده می شود.  اما در حال حاضر سن ابتلا به این بیماری حتی به زیر بیست سال نیز رسیده است. مسئله این است که بیماری هایی که از این گونه هستند عوارض و مشکلات حاد تری را در پی دارند.

https://backority.ir/images/597471.jpg

در واقع عملکرد روده باید به خوبی مورد بررسی گیرد، از تست های تنفسی و همینطور انواع آزمایشی های مدفوع برای تشخیص امراض مربوط به روده استفاده می شود. متاسفانه درمان بیشتر این بیماری ها مدت زمان زیادی به طول می انجامد.

علل بواسیر

بر طبق آمار بیش از هفتاد و پنج درصد مردم در طول زندگی شان حداقل یک بار این مشکل را تجربه می کنند. یبوست و عدم استفاده از انواع فیبر های غذایی سبب اختلال در عملکرد اعضای حیاتی بدن می شود. بواسیر می تواند هم داخلی و هم خارجی باشد؛ موضوع این است که بسیاری از افراد گاهی دچار خارش شدید در ناحیه مقعد می شوند و این را در دراز مدت میتوان یکی از نشانه های درگیر شدن فرد در آینده با بواسیر دانست.

اگر بخواهیم در مورد علت ابتلا به بواسیر بحث کنیم می توان گفت که: فشار وارده بر مقعد در حین دفع مدفوع یکی از عوامل اصلی بواسیر است، که اگر مدت زمان آن به بیش از پنج دقیقه برسد، احتمالا در آینده با این مشکل مواجه خواهید شد، موضوع بعدی مصرف کم آب است.

بسیاری از ما در طول روز بار ها به سراغ لیوان می رویم و آب مصرف می کنیم، به همین اندازه که برای ما یک امر بدیهی و آسان است. ما برای عملکرد صحیح بدن به چند لیتر آب در طول روز نیاز داریم.

علائم هموروئید 

اضافه وزن یکی دیگر از دلایل مبتلا شدن به این بیماری است، بیماری که امروزه در مورد آن زیاد می شنویم، زیاد مشاهده اش می کنیم و حتی وقتی در حال خواندن متن هستیم هم نمی خواهیم این موضوع را قبول کنیم. چاقی و وزن بالا می تواند فشار وارده بر بخش پایینی بدن و روده ها را بیشتر کند، رگ های خونی تحت فشار قرار گرفته و در نتیجه فرد در هنگام دفع مدفوع دچار خونریزی می شود که نشان از یک مشکل جدی در بدن است.

یکی دیگر از علت های اصلی ایجاد این بیماری برنامه های غذایی نامنظم و بدون فیبر است. درد و ناراحتی در ناحیه مقعد به همراه تورم، توده و برآمدگی های دردناک و حساس و همینطور خونریزی بدون درد از جمله مواردی است که می تواند در مورد بروز بیماری هشدار دهد.

 https://backority.ir/images/371632.jpg

در ادامه بیشتر در مورد درمان بیماری به شما عزیزان توضیح می دهیم.

درمان سریع و فوری هموروئید

در ادامه تعدادی از روش های پزشکی، گیاهی و خانگی جهت بهبود و درمان بیماری پیشنهاد میگردد. ولی در صورت امکان حتما به پزشک خود مراجعه نمایید تا بهترین روش به شما پیشنهاد گردد. بطور کلی 7 راه های درمان سریع، قطعی و فوری بیماری بواسیر یا هموروئید به این شرح است:

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه جادویی با خاصیت های درمانی بیشمار است و احتمالا می دانید که برای رهایی از انواع مشکلات پوستی و خشکی موی سر کاربرد دارد. البته بسیاری در هنگام استفاده از آن با حساسیت روبرو می شوند که این مسئله را پیش از هر کاری باید چک کنید. ژل های آلوئه ورا در داروخانه ها و عطاری ها به صورت طبیعی و ارگانیک در دسترس هستند؛ می توانند به رفع علائم بیماری کمک کنند.

وان آب گرم با نمک مخصوص اپسوم برای بهبود درد و التهاب بیماری است و حتی گاهی توسط پزشکان نیز به شما پیشنهاد می شود. بخصوص این که اگر از عمل های جراحی ترس دارید و یا این که هموروئید بیش از حد غیرعادی نیست. خوش خیم بودن آن می تواند نشانه خوبی برای درمان از این روش باشد.

درمان با لیزر

روش قطعی و سریع درمان بواسیر با لیزر است.  این تکنیک توسط اشعه مادون قرمز یا لیزر co2 انجام شده و در نهایت ممکن است با توجه به حاد بودن نیاز به تکرار درمان داشته باشید، خبری از بیهوشی های سخت برای درمان به روش عمل جراحی نیست و شما می توانید بدون درد خود را از این بیماری سخت خلاص کنید.

نیاز به بستری نخواهد داشت و در صورت لیزر فرد در همان روز می تواند به زندگی خود به صورت عادی ادامه دهد؛ همینطور پس از از لیزر کم ترین آسیب و اختلال در اطراف توده ایجاد می گردد و زخم حاصل از آن نیز نسبت به عمل جراحی در کم ترین زمان ممکن درمان می گردد.  لیزر بدون درد و خونریزی انجام می شود.

پماد آنتی هموروئید

روش بعدی استفاده از پماد های دارای هیدروکورتیزون است که در داروخانه ها حتی بدون نسخه نیز عرضه می شوند و روند درمان شما را سریع تر خواهند کرد؛ پیشنهاد ما این است که از این مواد به صورت مکمل در کنار دیگر روش های درمانی استفاده کنید که نتایج شگفت انگیزی می گیرید.

کمپرس سرد

کمپرس سرد در مواردی که هنوز بواسیر یا هموروئید حاد نشده است، می تواند به کاهش درد کمک کند. این کار را باید به صورت دوره ای برای مدت های طولانی انجام شود و در نهایت مسئله مهم این است که هر بار باید به مدت پانزده دقیقه این عمل را به فشرده ترین شکل ممکن بگذرانید. به هیچ عنوان یک تکه یخ منجمد را مستقیم بر روی پوست خود قرار ندهید.https://backority.ir/images/96933.jpg

ملین ها و خوراکی های فیبردار

نرم کننده های مدفوع نیز امروزه در بازار دارو و درمان موجود هستند که می توان به منظور کاهش یبوست و نرم کردن مدفوع از آن ها استفاده نمود و همینطور از خوراکی های فیبردار مانند سبزیجات، عدس و … جهت جلوگیری از یبوست حتما در برنامه غذایی خود داشته باشید.

عمل جراحی بواسیر

دیگر روش درمان عمل جراحی بواسیر است. البته که حق هم دارند، بواسیر بیماری دردناکی است و قطعا موضعی که قرار است عمل جراحی روی آن انجام شود، دردناک تر است. پس از انجام عمل جراحی بواسیر فرد باید به توصیه های پزشک عمل کرده و مراقبت های ویژه ای را انجام دهد؛ رژیم غذایی باید به سوپ تغییر کرده، مراقبت از زخم با آنتی بیوتیک ها در صورت لزوم و تایید پزشک انجام می گردد.

منبع : سایت آسمونی 



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بیتا جمیلی

درمان سریع و قطعی بواسیر یا هموروئید با لیزر و عمل جراحی

 

 

درمان هموروئید یا بواسیر بدون عمل جراحی با لیزر

وقتی فرد به یک بیماری رنج‌آور هموروئیدی مبتلا می‌شود، انتخاب درمان برای او مشکل خواهد شد. زیرا همیشه پزشک چند روش درمانی را همراه با معایب و مزایای آن بر سایر روش‌ها توضیح داده و توصیه می‌کند. در نهایت بیمار است که بین گزینه‌های ترجیحی پزشک حود انتخاب می‌کند. وقتی پای درمان‌های سنگین‌تری چون جراحی به میان می‌آید معمولاً فرد در انتخاب خود حساس‌تر می‌شود. از میان جراحی‌های هموروئیدی انواع لیزری آن از محبوبیت بیشتری در میان مردم برخوردار است. زیرا انسان‌ها تا جایی که بتوانند از تیغ برنده جراحی می‌گریزند. لیزر برای درمان تمامی انواع بواسیر مؤثر است.

درمان بواسیر با لیزر

درمان هموروئید یا بواسیر با لیزر از چند مزیت بارز برخوردار است که عبارت‌ است از:

  1. این فرآیند برای بیمار بیش از حد دردناک و آزاردهنده نیست؛
  2. اغلب به بستری نیاز ندارد و فرد می‌تواند در همان روز انجام لیزر از بیمارستان مرخص شود؛
  3. به دلیل نداشتن دود و بخار ناشی از دستگاه بی‌خطر و ایمن است؛
  4. با امکان انسداد عروق خونی با کمترین میزان خونریزی حین عمل همراه است؛
  5. کمترین آسیب را به بافت‌های اطراف توده‌ی هموروئید می‌رساند و کم‌عارضه است؛
  6. زخم حاصل از لیزر سریع‌تر بهبود می‌یابد و نشانه‌ی کمتری از عمل بر جا می‌گذارد؛
  7. دارای درصد مؤفقیت بیشتر و عود کمتری است که البته این مورد به مهارت پزشک نیز بستگی دارد.

جهت مشاوره و آگاهی از هزینه و قیمت درمان بواسیر(هموروئید) با لیزر با ما تماس بگیرید

جراحی هموروئید با لیزر نیز به عنوان یک نوع هموروئیدکتومی لیزری شناخته شده است که کل فرآیند درمان در آن با اشعه لیزر انجام می‌شود.

درمان هموروئید یا بواسیر با لیزر

درمان هموروئید با لیزر

انعقاد مادون قرمز (IRC) یک روش غیر جراحی کم‌تهاجمی درمان هموروئید است که به سرعت و به طور گسترده به عنوان یک خط درمانی مؤثر با استقبال مواجه شد و بر سایر روش‌ها پیشی گرفت. یک روش غیر جراحی کم‌تهاجمی درمان هموروئید است که به سرعت و به طور گسترده به عنوان یک خط درمانی مؤثر با استقبال مواجه شد و بر سایر روش‌ها پیشی گرفت. قابل تحمل بودن، مشکلات و عوارض کمتر ناشی از آن سبب ترجیح آن بر سایر روش‌ها شد. در روش مادون قرمز با استفاده از تماس یک پروب کوچک در ناحیه‌ی بالایی عروق متورم هموروئید و تاباندن نور مادون قرمز به مدت یک ثانیه، رگ بالایی هموروئید را منقبض و سپس منعقد می‌کنند تا خونرسانی به هموروئید قطع شود. در واقع حرارت ناشی از این نور ناحیه را می‌سوزاند و خشک می‌کند. در این روش همانند مسدود کردن رودخانه‌هایی که به یک دریاچه ختم می‌شوند می‌توان منجر به خشک شدن دریاچه شد.
روش انعقاد مادون قرمز برای هموروئید های کوچک و متوسط و انواع بواسیر داخلی که با درد و خونریزی همراه هستند و به درمان‌های علامتی پاسخ نمی‌دهند، بسیار کارآمد و مناسب است.
انعقاد مادون قرمز علاوه بر کم‌هزینه بودن، نیازی به بستری شبانه در بیمارستان ندارد و می‌تواند حتی به صورت سرپایی در مطب پزشک متخصص بواسیر انجام شود. این روش از اسکلروتراپی مؤثرتر و از روش رابربند زود بازده‌تر است و سریع‌تر نتیجه می‌دهد. انعقاد مادون قرمز نیاز به آمادگی قبل از عمل خاصی ندارد و طی ده دقیقه انجام می‌شود، اما بسته به شدت آسیب ممکن است نیاز به تکرار آن برای پوشش تمام نواحی باشد.
به جز احتمال احساس اجابت مزاج بلافاصله پس از عمل به دلیل تحریک کانال مقعد و کمی خونریزی عارضه‌ی دیگری وجود ندارد. استفاده از حمام نشسته آب‌ گرم و مصرف ملین برای نرم شدن مدفوع و راحت‌تر شدن اجابت مزاج به کاهش ناراحتی پس از انعقاد مادون قرمز کمک می‌کند.
به منظور پیشگیری از بازگشت مجدد هموروئید در فرد، تغییر در شیوه‌ی زندگی با اضافه کردن فیبر بیشتری به رژیم غذایی، مصرف مایعات فراوان، ورزش روزانه و کاهش وزن اضافی توصیه‌ی می‌شود.

درمان هموروئید یا بواسیر با روش رابربند

درمان بواسیر رابربند

بستن باند لاستیکی یا رابربند یک روش درمانی کم ‌تهاجمی هموروئید است که با بستن پایه زایده‌ی هموروئیدی و قطع جریان خون باعث از بین رفتن آن می‌شود. هموروئید بسته شده با باند لاستیکی طی یک هفته کوچک شده و می‌افتد. این درمان فقط برای بواسیرهای داخلی استفاده می‌شود. در انواع پیشرفته هموروئید داخلی که بافت متورم تا پایین و خارج مقعد کشیده شده است، مناسب نیست. با وجود دردناک بودن روش توسط بسیاری از افراد برگزیده می‌شود زیرا شاید روش‌های کم‌دردتر به خوبی آن عمل نکنند. در ۸۰ درصد موارد این روش کارآمد است و دیگر نیاز به اقدامات دیگر و جراحی ندارد.
اگرچه ممکن است عمل جراحی برای برداشتن هموروئید (هموروئیدکتومی) نتایج بهتری در دراز مدت از روش‌های ثابت کننده مانند بستن باند لاستیکی فرآهم کند، اما جراحی هم گران‌تر و هم دوره‌ی نقاهت طولانی‌تری دارد. همچنین فرد در معرض خطر عوارض بیشتری قرار می‌گیرد.
این روش برای یک یا دو زایده در مطب به صورت سرپایی و در صورت نیاز همراه با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. برای انجام فرآیند در تعداد بیشتر باید فرد تحت بی‌هوشی عمومی قرار گیرد. احساس درد و پری ناحیه‌ی مقعد پس از جاگذاری باندهای کشی ممکن است کمی ناخوشایند باشد.
بسته به توانایی و مقاومت بدن هر فرد ممکن است، نیاز یا عدم نیاز به چند روز استراحت پس از آن باشد. این عمل برای برخی افراد آن‌قدر ساده است که می‌توانند بلافاصله به زندگی روزمره و فعالیت عادی خود برگردند. البته باید از بلند کردن اجسام سنگین بپرهیزند.
درد و خونریزی دو عارضه‌ی طبیعی روش رابربند محسوب می‌شود به شرطی که با این شرایط همراه باشد:

  • درد حاصل از باند لاستیکی بیشتر از ۲۴ الی ۴۸ ساعت بطول نکشد و با مصرف استامینوفن ساده یا حمام آب گرم نشسته (به مدت ۱۵ دقیقه) کاهش یابد.
  • خونریزی ۷ تا ۱۰ روز بعد از بستن باند لاستیکی هم‌زمان با افتادن زایده‌ی هموروئیدی رخ دهد، حجم خونریزی خفیف باشد و خودبه‌خود متوقف شود.

عوارض جانبی نادر رابربند شامل:

  • ناتوانی در دفع ادرار (احتباس ادراری)؛
  • عفونت در ناحیه مقعد؛
  • درد شدید است که به روش‌های تسکین دردی که پس از این روش استفاده می‌شود، پاسخ نمی دهند. این حالت بیشتر در مواقعی که باند به مناطق انتهایی کانال مقعد که دارای گیرنده‌های درد فراوان است ایجاد می‌شود؛
  • خونریزی از مقعد که برای کاهش خطر آن، توصیه می‌شود از مصرف آسپرین و سایر داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAID) به مدت ۴ تا ۵ روز قبل و بعد از بستن باند لاستیکی خودداری شود.

پس از بستن باند لاستیکی پزشک متخصص بواسیر به منظور تداوم درمان به بیمار خود توصیه می‌کند با مصرف مایعات فراوان و موادغذایی ملین به حرکت بهتر روده‌ای و پیشگیری از یبوست کمک کند.

درمان هموروئید یا بواسیر با استاپلر یا هموروئیدوپکسی

درمان هموروئید با استاپلر

هموروئیدوپکسی استاپلر یک روش جراحی مؤثر در انواع هموروئید پرولاپس و هموروئیدهای داخلی پیشرفته (کمتر درجه دو و اغلب درجه سه و چهار) است. در این روش با استفاده از یک دستگاه صتبلرس دایره برای برداشتن بافت‌های هموروئیدی و بستن زخم استفاده می‌کنند. بدون ایجاد برش با مسدود کردن مسیر خون‌رسانی به عروق هموروئیدی به صورت منگنه‌ای ابتدا باعث کوچک شدن آن سپس از بین کامل آن می‌شوند.
هموروئیدکتومی استاپلر به دلیل دست‌کاری انسانی کمتر نسبت به هموروئیدکتومی معمولی در مدت زمان کوتاه‌تری حدود سی دقیقه انجام می‌شود و پس از عمل درد کمتری برای بیمار ایجاد می‌کند. همچنین فرد در زمان کمتری بهبود می‌یابد. اما خطرات و عوارض احتمالی آن شامل:

  • خونریزی؛
  • عفونت؛
  • تنگی مقعد به علت زخم‌های ایجاد شده؛
  • آسیب دیواره مقعد که به ندرت اتفاق می‌افتد؛
  • احساس پری و اجابت مزاج تا چند روز پس از جراحی که به صورت خود‌به‌خود برطرف می‌شود.

این روش پرهزینه‌تر ولی مدرن‌تر از روش‌های دردناک هموروئیدکتومی سنتی است. البته بیمارانی که با این روش جراحی شدند با احتمال بیشتری نسبت به روش‌های قدیمی دوباره بیماری را تجربه کردند و نیازمند جراحی دوم شدند.

      برای مؤثر واقع شدن جراحی و بالا رفتن احتمال مؤفقیت آن لازم است تا مراقبت‌های بعد از عمل را جدی گرفت. لیست مراقبت‌های توصیه‌ی شده شامل:

 

  • مصرف به موقع آنتی‌بیوتیک و مسکن‌ها که برای پیشگیری از عفونت زخم و کنترل درد تجویز شده‌اند؛
  • کمک گرفتن از دیگران هنگام پایین آمدن از تخت و راه رفتن به دلیل گیجی و خواب‌آلودگی ناشی از مصرف داروها؛
  • استفاده از موادغذایی ملین یا داروهای ملین با دستور پزشک متخصص بواسیر برای پیشگیری از یبوست؛
  • استفاده از پمادهای موضعی کاهنده‌ی درد با نظر پزشک؛
  • نشستن در وان آب گرم به منظور تسکین درد؛
  • مراجعه به دکتر بواسیر در موعد مقرر پیگیری درمان.

در دوره‌ی نقاهت پس از عمل فرد باید در صورت مشاهده‌ی علایم خطر خود را سریع به یک مرکز درمانی جهت معاینه برساند که این علایم عبارت‌اند از:

  • خونریزی مقعدی شدید
  • تب بالا
  • مشکل در دفع ادرار یا کاهش حجم ادرار
  • درد شدید مقعدی

در پایان عود بیماری به میزان تغییراتی که فرد در سبک زندگی بعد از عمل خود ایجاد کرده است نیز بستگی دارد. بدون اصلاح رفتارهای نادرستی که این اختلال را به وجود آورند، رهایی از آن حتی با بهترین اعمال جراحی ممکن نخواهد بود. پس به دست آوردن سلامتی علاوه بر پیشرفت علم و تکنولوژی، بدون توجه و خودمراقبتی فرد میسر نخواهد بود.

روش های کم تهاجمی درمان هموروئید یا بواسیر

روش های کم تهاجمی درمان بواسیر

در صورتی‌ که هموروئید فرد در مرحله‌ی خونریزی و درد مداوم قرار داشته باشد، پزشک متخصص هموروئید ترجیح می‌دهد قبل از اقدام به هر روش تهاجمی درمانی ابتدا روش‌های غیر جراحی را که کمترین میزان آسیب و عوارض را برای بیمار خواهند داشت را امتحان کنند. این درمان‌های غیر جراحی کم تهاجم معمولاً در مطب پزشک متخصص بواسیر و بدون نیاز به بی‌هوشی عمومی فرد و به صورت سرپایی انجام می‌شوند. برای بیمار هزینه کمتری نسبت به سایر روش‌های جراحی خواهند داشت و البته در بیشتر موارد مؤثر و کارآمد هستند. این روش‌ها شامل:
بستن باند لاستیکی (رابربند)
دکتر متخصص بواسیر با قرار دادن یک یا دو باند لاستیکی حلقه مانند در اطراف یک توده هموروئیدی و قطع گردش خون آن به از بین رفتن بافت آسیب دیده طی یک هفته کمک می‌کند. این روش برای بسیاری از مردم مؤثر است.
وجود باندها می‌تواند برای فرد ناراحت‌کننده باشد و حتی ممکن است پس از دو الی سه روز از استفاده شروع به خونریزی کنند اما به ندرت تشدید می‌شود. عوارض جانبی جدی این روش بسیار محدود و بعید است.
تزریق (اسکلروتراپی)
در روش تزریق پزشک متخصص هموروئید با تزریق یک محلول شیمیایی به توده‌ی هموروئیدی ایجاد شده آن را کوچک می‌کند. درحالی‌که تزریق می‌تواند درد و عارضه‌ی کمتری نسبت به روش باند کشی داشته باشد اما ممکن است به اندازه آن مؤثر نباشد.
انعقاد (مادون قرمز، لیزر و یا دو قطبی)
تکنیک‌های انعقادی همراه با استفاده از لیزر، نور مادون قرمز یا گرما می‌توانند باعث تغییر سایز توده بواسیری ایجاد شده شوند به صورتی‌که توده‌ی برآمده‌ در بواسیر داخلی چروک و کوچک شود. همچنین با این کار به کاهش یا قطع خونریزی آن کمک می‌کند.

با وجود اینکه روش‌های انعقادی عارضه و ناراحتی کمتری برای بیمار نسبت به سایر روش‌های غیر تهاجمی ایجاد می‌کند اما، هموروئید در این روش می‌تواند نسبت به روش باند لاستیکی با احتمال بیشتری در آینده عود کند و برای فرد تکرار شود.
در نهایت پزشک زمانی تصمیم به جراحی بواسیر فرد می‌گیرد که یا هموروئید فرد در مرحله‌ی پیشرفته و همراه با ترمبوز باشد یا اینکه به درمان‌های غیر جراحی مقاوم بوده و پاسخ درمانی ایده‌آل را نداده باشد.
یک پزشک معتبر بهترین درمان را با توجه نوع و شدت بیماری هموروئید فرد انتخاب می‌کند. بهترین درمان، درمانی است که علاوه بر ایجاد عوارض جانبی و مشکلات کمتر بعد از بتواند به بهترین شکل ممکن علایم علایم بیماری فرد را از بین ببرد و کم‌تر عود کند. از طرفی برای بیمار کم‌هزینه و مقرون به صرفه باشد. متأسفانه هیچ‌یک از روش‌های درمانی تمام شرایط ایده‌آل را با هم ندارند اما پزشک متخصص بواسیر حداقل می‌تواند با تشخیص صحیح برای اولین بار کارآمدترین روش را برای فرد انتخاب کند و از امتحان کردن روش‌های مختلف درمانی در فرد بپرهیزد.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بیتا جمیلی
  • دانش آموزان و دانشجویان در طول دوره ی تحصیلی برای تقویت مغز خود لازم است چرت های نیمروزی داشته باشند.
  • سالمندان برای استراحت جسم و ذهن خود باید خواب بعد از ظهر داشته باشند.
  • افرادی مانند کارگران و کسانی که در طول روز کارهای فیزیکی سنگین انجام می دهند با خواب بعد از ظهر می توانند انرژی تحلیل رفته ی خود را به دست بیاورند.
  • افرادی که می خواهند به افزایش وزن برسند و رژیم چاقی در پیش گرفته اند با خواب بعد از ظهر می توانند راحت تر به نتیجه برسند.
  • افرادی که از انواع معلولیت های جسمی و ذهنی رنج می برند.
  • افرادی که به بیماری هایی مانند افسردگی و استرس مبتلا هستند یا به صورت دوره ای و موقت درگیر یک بحران روحی و عاطفی شده اند می توانند با کمک خواب بعد از ظهر به آرامش بهتری برسند و از افکار منفی دور شوند.
  • افرادی که از ضعف جسمانی رنج می برند و در طول روز همیشه خسته و کسل هستند می توانند با کمی خواب بعد از ظهر سرحال تر شوند.
  • زنان باردار و مادران شیرده به خواب بعد از ظهر احتیاج دارند.
  • افرادی که در دوران نقاهت به سر میبرند برای به دست آوردن مجدد سلامتی خود به چرت بعد از ظهر نیاز دارند .

https://independent.academia.edu/healthmag



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بیتا جمیلی

 

در شقاق حاد می توان از لیزر های کم توان در یک جلسه به درمان شقاق یا فیشر پرداخت.  در این روش لیزر، به ترمیم زخم و کاهش درد کمک شایانی می نماید.
اما در خصوص شقاق مزمن که با درمان های محافظه کارانه بهبود نیافته است می توان از لیزر های پر توان بهره جست. با این نوع لیزر زخم شقاق و زایده پوستی آن از بین رفته و عمل اسفنکتروتومی انجام می شود.

با گسترش فناوری و ابداع متد های نوین و پیشرفته‌ که از عوارض ناچیزی برخوردار هستند، در سریع ترین زمان ممکن می تواند به بیمار کمک کند. لیزر درمانی یکی از این متد های کم‌ تهاجمی نوین می باشد که در حال حاضر در درمان بسیاری از بیماری‌ها نقش بسزایی ایفا می کند و در بعضی از بیماری‌ها حتی توانسته جایگزین اعمال جراحی سنگین و پرخطر باشد. به تازگی لیزر توانسته در درمان شقاق یا فیشر مقعد تاثیر اساسی بگذارد. درمان شقاق با لیزر دارای مزیت های بسیاری نسبت به جراحی به روش سنتی می باشد که کمترین مزیت آن نداشتن عارضه‌ی بی‌اختیاری مدفوع و گاز روده است.

از دیگر مزایای درمان شقاق مقعد با لیزر عدم نیاز به بیهوشی و تحت موضعی به شکل سرپایی و عدم نیاز به بستری شدن در بیمارستان است. در این نوع درمان جهت مشاهده محل شکاف یک ابزاری تحت عنوان اسپکولوم را درون مقعد قرار می‌دهند و بعد آن را باز و تنظیم می‌نمایند. بدون آنکه دست‌کاری و تحریک محل ترک مقعد توسط اشعه‌ی لیزر قسمت آسیب‌دیده را ترمیم می‌کنند. لیزر درمانی یک تکنیک مدرن و بدیع برای درمان شقاق مقعد به شمار می آید. در آینده‌ی نه چندان دور لیزر می‌تواند تبدیل به جایگزین مناسبی برای سایر روش‌های درمانی شود.

در تحقیقات صورت گرفته بر روی ۲۵ بیمار مرد و زن ۲۰ تا ۷۵ ساله‌ی که دچار بیماری شقاق مزمن مقعد شده بودند و تحت لیزر درمانی قرار گرفته بودند، به مدت شش ماه تا یک سال تحت پیگیری بودند و متوجه شدند میزان درد، خونریزی و ابتلا به یبوست در آنان به صورت چشم گیری بهبود یافته بود. از سویی دیگر در هیچ کدام از بیماران، بیماری آنها برنگشته و عود نکرده بود. همچنین هیچ کدام از آن‌ها دچار بی‌اختیاری مدفوع و یا ناتوانی در کنترل گاز روده نشده بودند. این تحقیقات نشان داد که لیزر درمانی فیشر مقعد درمانی ساده، امن و مثمر ثمر برای درمان آن است که می‌تواند تحت بی‌حسی موضعی در یک مرکز درمانی با کمترین عوارض ممکن بعد از عمل انجام شود.

 

منبع: کلینیک مهنا

 



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بیتا جمیلی

 

این روش درمانی متداول برای بواسیر یا هموروئید است که شامل بستن کش لاستیکی در اطراف هموروئید است تا از این طریق جریان خونی که به آن منتقل می شود، قطع شده و هموروئید از بین برود. درمان رابربند درمان قطعی به شمار نرفته و بیماری می تواند مجدداً عود نماید. از طرفی این روش تنها در مورد بواسیر های داخلی کاربرد دارد.بیماری احتمالاً پس از رابربند درد خونریزی بسیاری را تجربه می کند از همین روی پزشکان انجام این روش را توصیه نمی کنند.

مزیت های رابربند

  1. به صورت سرپایی در مطب قابل درمان میباشد و دیگر نیازی به حضور بیمار در بیمارستان نمیباشد.

  2. بعد از درمان بواسیر با رابربند نیاز به بستری شدن و استراحت مطلق نیست و بلافاصله میتوانید به خانه یا محل کار خود برگردید.

  3. نیازی به بیهوشی نیست و با بی حسی موضعی قابل انجام است.

  4. بدون درد و خونریزی میباشد.

  5. خطر ابتلا به بیماریهای عفونی وجود ندارد و مرغون به صرفه است.



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بیتا جمیلی

کبد نقش مهمی در سوخت و ساز و شکستن چربی ها در بدن دارد، در صورت بروز اختلال در عملکرد صحیح این عضو چربی ها در آن رسوب کرده و بیماری کبد چرب حاصل می شود. برخی از مهمترین علل ایجاد این بیماری بدین شرح است:

  • چاقی و اختلال در چربی های خون
  • بيمارى ديابت (مرض قند)
  • مصرف مشروبات الكلى
  • بد غذايى و سوء تغذيه
  • بيمارى هاى مزمن نظير بى كفايتى پمپاژ قلب
  • هپاتیت مزمن
  • سل ريوى
  • فشار خون بالا
  • بارداری
  • مصرف دارویی هایی مثل آسیپرین، تتراسایکلین ،استامینوفن
  • ویروس ها (ویروس هپاتیت A و سایر ویروس ها)
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک
  • کم کاری تیروئید
  • جراحی بای پس معده

علائم ایجاد کبد چرب

ابتلا به بیماری کبد علامت خاصی وجود ندارد و معمولا با انجام آزمایش های دوره ای، اختلال در آنزیم ها مشخص می شود و یا اینکه در زمان انجام سونوگرافی جهت تشخیص دیگر بیماری ها پی به وجود کبد چرب می برند.علائم ابتلا به بیماری کبد چرب بدین شرح است:

  • خستگی و بی حالی مداوم
  • احساس ناراحتی در قسمت فوقانی شکم
  • کاهش وزن و اشتها
  • حالت تهوع
  • سردرگمی، مشکل در تمرکز
  • گیجی
  • تمایل به خونریزی راحت تر و سریع

اگر بیماری کبد چرب تا مرحله ی نارسایی کبد یا التهاب شدید کبدی پیشرفت کند علائم دیگری ظاهر می شوند :

  • رنگ چشم های تان به زردی می گراید.
  • شکم تان از آب پر می شود.
  • به یکی از هپاتیت های آ، ب یا سی مبتلا هستید.
  • در بدنتان احساس خارش دائمی می کنید.
  • مدام خسته هستید.
  • اضافه وزن دارید.
  • سردرگم و فراموشکار شده اید.

بهترين راه تشخيص اين بيمارى انجام نمونه بردارى از كبد و بررسى ميكروسكوپى آن است. بیماری کبد چرب به چهار نوع زیر دسته بندی می شود:

  • بیماری کبد چرب الکلی
  • بیماری کبد چرب غیر الکلی
  • استاتو هپاتیت غیرالکلی
  • استاتو هپاتیت الکلی

روش های درمان کبد چرب

در صورت ابتلا به کبد چرب الزامی است که هر چه زود تر جهت درمان آن اقدام های لازم را انجام دهید زیرا با درمان موقع میتوان مانع ایجاد ضایعه کبدی شد. ضایعه کبدی در اثر انباشت و رسوب چربی در کبد و بروز التهاب کبدی ایجاد می شود. همچنین این بیماری در صورت عدم درمان می تواند منجر به بیماری هپاتیت ب گردد. درمان های کبد چرب به سه دسته خانگی و دارویی و گیاهی  تقسیم میشود که در این بخش به آنها می پردازیم:

درمان خانگی کبد چرب

بهترین راه جهت درمان بیماری کبد، رفع علت زمينه اى بروز بيمارى است، شما تنها با رعایت چند نکته ساده می توانید در درمان این بیماری نقش مهمی را ایفا نمایید. برخی از درمانی های خانگی بدین شرح است:

  • كاهش وزن در افراد چاق. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله رژیم لاغری مراجعه کنید.
  • عدم مصرف مشروبات الكلى
  • كنترل بيماري ديابت
  • كاهش چربى هاى خون (ترى گليسيريد)
  • تغيير در شيوه زندگى و فعاليت ( افزایش تحرک و پیاده روی )
  • رژیم غذایی حاوی سبزیجات و میوه ها
  • مصرف آب لیمو ترش در آب داغ ( این درمان برای افرادی که مشکل معده دارند توصیه نمی شود.)
  • خود داری از مصرف خود سرانه دارو
  • پرهیز از مصرف غذا های فریز شده یا زودپز شده

برای اطلاع از درمان های بیشتر می توانید به مقاله درمان خانگی کبد چرب مراجعه کنید.

درمان گیاهی

برخی از گیاهانی که می توانند در درمان کبد چرب نقش داشته باشند بدین شرح است :

  • استفاده از خار علیص یا داروی سيليمارين ( از عصاره و شیره ی این گیاه جهت درمان بیماری کبد چرب استفاده می شود.)
  • دم کرده ی گل مریم
  • سکنجبین عنصلی را که همان پیاز دشتی و پیاز موش است.
  • عرق گیاهی شاه تره، خارشتر و کاسنی ( موجب پاکسازی کبد می گردد.)

درمان دارویی

برخی از داروهای موثر در درمان کبد چرب بدین شرح است:

  • دارویی هایی که مقاومت به انسولین را درمان می کنند مثل متفورمین
  • مصرف ویتامین E ( با نظر پزشک )
  • قرص لیور گل

منبع : بیچشک



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بیتا جمیلی

 

بی اختیاری مدفوع به عدم کنترل در خروج گاز ، مدفوع از روده اطلاق می شود، این بیماری درجات متعددی داشته و بیشتر زنان را درگیر می نماید زیرا یکی از عوامل اصلی پدید آمدن این مشکل،زایمان واژینال سخت است. این بیماری ناشی از عدم همکاری صحیح عضلات و اعصاب مقعد رخ میدهد و می تواند ناشی از بیماری های مختلفی باشد.

علت بی اختیاری مدفوع

مهمترین علل ابتلا به این مشکل به این شرح است:

  • یبوست

  • اسهال

  • بیماری سندروم روده تحریک پذیر

  • افزایش سن

  • زایمان

  • بیماری های مزمن مثل دیابت

  • رکتوسل

  • آلزایمر

  • ناهنجاری مادرزادی

  • سرطان مقعد

  • بواسیر

  • مصرف طولانی مدت ملین

  • محدودیت حرکتی

  • برخی از جراحی ها

درمان بی اختیاری مدفوع

مهمترین روش های درمان این بیماری به این شرح است:

پرورش روده

استفاده از برنامه های پرورش روده به درمان ضعیف بودن عضلات اسفنکتر کمک می نماید. این برنامه شامل این موارد می باشد:

  • تمرینات کگل : این ورزش به تقویت عضلات اسفنکتر کمک می نماید.

  • کاربرد حمام در روز مثل زمان‌هایی پس از صرف غذا

زیست بازخورد

در این روش کاوشگری حساس وارد مقعد شده و هر بار که عضلات اسفنکتر مقعد دور آن منقبض می‎شوند، دستگاه این انقباض را حس می‎کند. در نتیجه می‎تواند به بیمار ایده‎ای در مورد الگوهای فعالیت عضلات آنها بدهد.

جراحی

جراحی به طور معمول زمانی انجام می گیرد که دیگر روش ها پاسخگوی درمان بی اختیاری دستگاه گوارش نباشد. جراحی بسته به عامل ایجاد کننده این اختلال صورت می پذیرد.

  • اسفنکتروپلاستی : نوعی جراحی است که برای ترمیم اسفنکتر صدمه دیده و یا ضعیف شده مورد استفاده قرار میگیرد.

  • تحریک گراسیلوپلاستی : در این روش جراحی قسمتی از عضله کشاله ران بیمار برای ساخت اسفنکتر مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • استفاده از کاف قابل باد شدن : در این روش از یک کاف قابل باد شدن برای جایگزینی با اسفنکتر مقعدی استفاده می شود.

  • جراحی راست روده دچار پرولاپس

  • هموروئیدکتومی : روش جراحی جهت درمان هموروئید.

  • درمان کولوستومی : طی این روش مدفوع از طریق ایجاد یک سوراخ در روده بزرگ و از طریق دیواره شکم تغییر مسیر داده و از یک کیسۀ مخصوص ( که در ورودی لولۀ مزبور قرار می‎گیرد) برای جمع کردن مدفوع استفاده می‎شود.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آذر 1397 | نظرات ()